Jumlah Paparan Halaman

;

Isnin, 2 Mei 2011

GUGURNYA PANGLIMA ISLAM - OSAMA BIN LADEN.

Assalamualaikum.Entri kali ini berhubung dengan berita terkini yang hangat diwar warkan oleh pihak AS....berita mengenai kematian Osama Bin Laden......individu yang dilabel oleh AS serta kuncu kuncunya sebagai pengganas yang paling dikehendaki.

Pada anggapan kami dan dunia Islam khususnya.......Osama Bin Laden  merupakan seorang panglima Islam masa kini. Beliau  persis panglima perang Islam zaman Rasulullah....iaitu panglima Khalid al-Walid dan juga tak ubah seperti Khalifah Omar al-Khatab.....beliau sanggup menggadai maruah dan harta benda demi menegakkan keadilan di dunia serta agama Islam sejagat. Kini seluruh media elektronik milik  Blok Barat menghebahkan berita tersebut bagi menunjukkan bahawa perang keatas Osama telah menemui  kejayaan.Mereka merayakannya seperti kejayaan memggulingkan Presiden Saddam Hussin. Satu dunia heboh mengenainya.

Dipihak negara negara Islam.......apa yang mereka semua buat ?...diam membisu......suka ?...duka ? atau setuju dengan apa yang terjadi ? Langsung tiada respon segera samada dari pertubuhan serantau seperti negara negara yang menyertai OIC., Pertubuhan Negara Negara Teluk., serta lain lain negara Arab.

Bila membisu.....kita boleh menganggap bahawa mereka semua ini bersetuju dengan apa yang dilakukan oleh Dajjal dunia yakni AS dan sekutu sekutunya seperti Zionis Israel, Britain,Perancis serta Itali mengganyang  negara negara Islam.

Saya,sebagai seorang Islam yang mementing keamanan dunia sejagat.... tidak rela dengan apa yang terjadi dan mengharapkan  agar akan lahir......ramai lagi panglima perang Islam seperti Khalifah Omar al-Khatab, Khalid al-Walid, Omar Mukhtar serta pengganti Osama Bin Laden pada masa depan demi menjaga dan memelihara dunia serta umat Islam sejagat ......amin ya rabbalalamin. Kemuncak kebangkitan Islam akan berlaku....insyaallah.....

Jika benarlah jasad yang gugur itu adalah jasad Osama Bin Laden...marilah kita semua sedekahkan al-Fatihah untuk Allahyarham dan keluarga....semoga roh beliau dan keluarga dipelihara Allah....amin ya rabbalalamin......Allahuakbar......Allahuakbar........Allahuakbar.

Terima kasih saya kepada para pembaca yang memahami........ naluri kita sebagai umat Islam, tercetus dengan sendirinya apabila sesuatu berlaku kepada saudara kita walau dimana jua berada.......

Jompikir bersama.....< TQ >

Tiada ulasan:

Catat Ulasan