Jumlah Paparan Halaman

;

Selasa, 17 Mei 2011

PERBEKALAN SUSU KEPADA MURID SEKOLAH RENDAH.

Salam sejahtera semua. Kali ini saya nak bawa anda semua kesekolah sekolah rendah yang menerima perbekalan susu untuk anak anak kita disana.

Dua hari lepas..... kita dikejutkan dengan berita mengenai 'lokasi' dan sumber susu ini diperolehi. Susu yang dikatakan dapat menambah zat pemakanan serta boleh menambahbaik kesihatan anak anak kita sebenarnya bukan buatan tempatan sebaliknya diimpot dari negara luar !

Tahukah anda semua.....dah le susu ni tidak mendapat pengiktirafan  JAKIM mengenai kehalalan kandungan serta sumber pembuatannya....malah ada pula logo 'halal' pada kotak susu berkenaan.Lagi satu.....kita pun tak tahu isi kandungan susu tersebut.......mungkinkah susu lembu....susu kambing atau susu ****.

Sepatutnya pihak berkenaan perlulah memain peranan penting disini....jangan asyik nak buat dan kaut untung semata mata......utamakanlah 'keprihatinan dan kebajikan' untuk masyarakat sekeliling khususnya dalam proses pembesaran anak anak kita. Jangan lah diberi 'benda' yang tak tahu halal haramnya....nanti kelak anak kita jadi lain...tidak seperti yang kita semua impikan........pasal apa...sebab....anak diberi makan minum sumber tak halal....maka sebab itulah anak  kita jadi begini....

Dalam hal ini...siapa yang bersalah ? siapa dalang yang mengimpot susu ini dari luar ? siapa pula yang memberi kelulusan kepadanya untuk mengedar susu tersebut disekolah rendah ? Berapa komisyen dapat ? Kenapa ye....mereka ni nak tipu rakyat jelata ? Kanak kanak sekolah yang jadi mangsa....mereka tak tahu apa apa pun......apa yang diberi...itulah yang dimakan minumnya.

Jom...sama sama kita pikir....< TQ >

Tiada ulasan:

Catat Ulasan