Jumlah Paparan Halaman

;

Khamis, 24 November 2011

GANJARAN DISEBALIK KESENGSARAAN @ SEA KE 26.

Assalamualaikum semua rakyat Malaysia......alhamdulillah jumpa lagi kita pada episod baru kali ini. Maaf lama tak berblogging.....kerana terlampau sibuk memanjang sejak akhir makhir ni.

Tahniah kami sebagai rakyat Malaysia kepada skuad bolasepak negara....Harimau Muda kerana telah mengungguli temasya bolasepak pada sukan SEA...edisi ke26 di Indonesia. Walaupun perjalanan kesana penuh dengan 'onak dan duri' disususli pula dengan tindakan pelbagai 'sabotaj' oleh rakyat disana....berlatih hanya dipadang tempat penginapan.....kena naik 'barakuda' untuk ke stadium dan bermacam macam lagi halangan.....namun dengan ketabahan., kesabaran., dan tekad yang tinggi serta ingin mencapai satu misi....menggenggam 'emas'....ibu segala emas.....alhamdulillah....berjaya jua skuad kita memenangi episod terakhir dalam temasya bolasepak ini yang dikata kan ibu  'emas' yang diperolehi selama ini.

Inilah ganjaran yang diperolehi disebalik kesabaran....ketabahan....tekad yang tinggi menggunung.....satu pingat 'emas' yang dikatakan ibu kepada segala pingat pingat yang lain pada temasya SEA edisi ke 26 di Indonesia.

Namun.....dalam kita mengungguli kemenangan ini...janganlah kita semua alpa dan menaruh dendam kepada 'rakan' kita diseberang sana.Yang pentingnya ialah menjaga jaringan perpaduan dikalangan Melayu Nusantara agar jangan dicerobohi oleh anasir luar yang cuba mencari 'peluang' untuk menyusup masuk kesini.

Justeru.....ayuhlah kita semua menyuburkan diri kita dengan tekad dan menanam falsafah ini agar negara kita dan diri kita tidak dijajah oleh pihak luar.....jangan sesekali menjadi seperti negara timur tengah yang kini dalam keadaan kacau bilau.

Anda....bagaimana ?......jompikir bersama......TQ.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan