Jumlah Paparan Halaman

;

Jumaat, 9 Disember 2011

AWAS ! BENCANA DISEBALIK ANGKA 13 @ PRU.13.

Assalamualaikum dan selamat pagi .....apa khabar kalian semua....semoga kalian selamat sejahtera hendaknya. Entri kali ini saya ingin membawa anda semua meneroka satu dimensi berkaitan satu angka  yang dikatakan misteri  iaitu angka 13 serta mitos disebaliknya yang mana kita semua sebagai rakyat Malaysia bakal menempuh angka ini pada tahun 2012 nanti.......yang mana semua rakyat Malaysia akan membuat pilihan untuk menentukan masa depan negara dan rakyat......tak lain dan tak bukan PRU ke 13.

Tahukah anda mengenai angka keramat ini yang ada segelintir daripada manusia didunia ini khususnya dinegara Barat menganggap angka 13 sebagai angka yang membawa malapetaka serta  tidak menguntungkan.....'sial'.....'malang' dsbnya. Negara kita juga pernah dikejutkan dengan berita tragis iaitu peristiwa 13 Mei. Episod kali ini bukan saya nak menyentuh peristiwa berkenaa tetapi nak menyentuh berkaitan angka 13. Dibawah ini saya cuba paparkan beberapa episod drama / fenomena 'bencana' yang melibatkan  angka keramat 13.

1. Ekspedisi kebulan menggunakan pesawat Apollo 13 menemui kegagalan kerana dikatakan masa pelancarannya tepat pada jam 13:13.

2. Para penganut Kristian dinegara Barat seperti Amerika, Britain, Perancis, Itali....menganggap angka 13 sebagai 'berhantu'....maka sebab itulah penggunaan angka 13 tidak digunapakai pada bangunan tinggi...

3. Pada bangunan tinggi yang menggunakan lif....selalunya tingkat 13 ditiadakan ( dari tingkat 12 terus kepada tingkat 14 )...begitu juga dengan Bilik 13 juga di tiadakan  atau premis yang menggunakan angka keramat 13 ini juga tidak digunakan.

4. Juga dikatakan pengasas dan pengeluar Microsoft...akan mengeluarkan siri baru Microsoft Office dari siri 12 terus kepada siri ke 14....

5. Para Intelektual juga tidak ketinggalan dalam mempercayai mitos  penggunaan angka 13 ini. Cuba perhatikan Syarikat penerbangan tidak menggunakan kerusi penumpang bernombor 13.

6. Rakyat dinegara Barat tidak akan keluar kemana mana pada tanggal 13hb kerana dikatakan akan membawa 'sial'.....dan pada tanggal 13hb ini...kebanyakkan para peniaga akan mengalami kerugian besar dalam perniagaan.

7. Cuba lihat pada tahun 2008 @ PRU 12....tsunami politik telah melanda Malaysia....dimana parti pembangkang telah memenangi beberapa buah negeri . Secara ilmu hisabnya...mari kita kira....2+0+0+8 = 10 manakala siri PRU 12 ( 1 + 2 = 3 )....jadi cuba campurkan 10 dengan 3 = 13 .....so.....inilah natijah dari angka 13 yang dikatakan 'bencana' dan 'malang' oleh sesetengah pihak. Adakah ini kebetulan ???

Manakala orang Cina, Korea dan Jepun pula menganggap angka 13 membawa maksud 'mati' ( 1 + 3 = 4 )....maka mereka seboleh bolehnya tidak akan atau menjauhkan diri mereka dari mendekati angka 13 ini.

Disebalik itu......mari kita semua tunggu dan lihat akan 'malapetaka' atau 'bencana' apa yang akan terjadi pada PRU.13 dinegara kita nanti......adakah angka 13 yang membawa maksud 'mati' oleh orang Cina akan berlaku pada BK ( Barisan Kerajaan ) atau PP (Pakatan Pembangkang ). Adakah mereka ini semua akan kecundang atau membawa 'rahmat' @ PRU ke 13 nanti.

Jika ditinjau dari sudut Ilmu Hisabnya......13 sama juga dengan 1+3 = 4 ( mati )...ikut pandangan kaum Cina. Atau mungkinkah 1+3 tadi membawa erti seorang Presiden dan 3 Naib Presiden akan kecundang dalam PRU 13 ....atau mungkin juga 4 buah negeri lagi akan jatuh ketangan pihak pembangkang.....atau 4 buah negeri yang diperintah pihak pembangkang akan dapat ditawan semula oleh BK.

Dalam banyak banyak sifir ilmu hisab tadi......jangan kita lupa yang satu ni....sifirnya amat mudah....ada kemungkinan tak....... kesemua negeri di Malaysia yang berjumlah 13 akan jatuh ketangan pihak pembangkang......atau dimenangi kesemuanya oleh pihak parti pemerintah......sama samalah kita tunggu dan lihat. Saya juga ingin bawa anda semua berfikir dan renung sejenak akan formula sifir seperti dibawah :

i.  SIFIR 1 + 3 = 4 ( mati )
   Satu parti besar dengan gabungan 3 parti komponen.......mungkin kekal.....menang..... atau mungkin juga kecundang ..........

ii.  SIFIR 1 - 3 = ?
    Satu parti besar terpaksa menolak 3 parti kecil........kerana mengandungi  'parasit / virus' dalam parti....mungkin jugak.....
 
 iii.  SIFIR 1 x 3 = 3
      Satu parti utama dan 3 parti komponen kekal bergabung  dalam menghadapi  PRU 13.

iv.  SIFIR 1 / 3 = ?
     Mungkinkah sifir ini akan berlaku dinegara kita......satu parti besar utama BERKONGSI dengan 3 buah parti besar yang lain dalam pentadbiran negara pada masa depan......situasi ini mungkin terjadi  dimana tiada 'kemenangan' mutlak dalam PRU 13 samada disebelah pihak parti pemerintah @ parti pembangkang. Untuk mentadbir negara dengan efisyen terpaksalah berkongsi kuasa........maka jadilah KERAJAAN PERPADUAN.....tak mustahil ini bakal berlaku dinegara kita.

v.  SIFIR  1 : 3.
    Mungkinkah dalam PRU 13 nanti....kemenangan kerusi parlimen mengikut nisbah 1 : 3 = satu kerusi parlimen dimenangi oleh parti kerajaan dan 3 kerusi parlimen dimenangi oleh parti pembangkang ......atau berlaku sebaliknya......siapa tahu......

Episod  diatas hanyalah imaginasi  saya sahaja......dan juga sebagai santapan minda semata mata...... siapa tahu mungkin ianya akan jadi realiti. Kita sama sama tunggu dan lihat episod seterusnya. Ingatan saya untuk anda semua.....jangan jadikan  ia sebagai kontroversi.......anggaplah ia sebagai reaksi spontan dari saya. 


Anda....bagaimana ?......setuju dengan formula sifir diatas.......jom kita pikir bersama.
< TQ >

Tiada ulasan:

Catat Ulasan